مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۵۲ هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان این استان برای تنظیم بازار در داخل و خارج استان توزیع کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سیدجلال موسوی اظهار داشت: با توجه به واردات شکر خام از سایر کشورها توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای تولید و تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر، قرارداد تبدیل ۷۱ هزار تن شکر خام به شکر سفید و ذخیره سازی آن با کارخانه قند شیروان در چند مرحله به سرانجام رسیده  است. 

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه قرارداد برای تبدیل ۱۱ هزار تن دیگر شکر در دست اقدام است افزود: این اقدام در راستای تنظیم بازار کشور و همچنین ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۵۲ هزار تن شکر سفید تولید و با مجوزهای صادر شده از سوی شرکت متبوع و وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع شده است که ۴۹ هزار و ۷۰۰ تن از این میزان به استان های گیلان، گلستان، مازندران، البرز، قم، مرکزی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی و نیز خراسان رضوی ارسال شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ تن شکر سفید هم در داخل استان میان صنوف و خانوار در فروشگاه های زنجیره ای و کارکنان دولت توزیع شده است. 

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: واردات شکر خام و تبدیل به شکر سفید با هدف تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر در راستای تنظیم بازار کشور انجام می شود که سبب ایجاد اشتغال شده است.

سرانه مصرف سالانه شکر در استان خراسان شمالی ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است، شکر مصرفی استان حدود ۲۳ هزار تن در سال است. 

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار